ge varandra goda råd

0kommentarer

Satt och diskuterade med min mamma om människor och kom på att vi alldeles för ofta bryr oss och pratar om andras brister och fel, men har svårt att rådgiva dessa människor och därmed bidra till att ändra ett dåligt beteende. Istället baktalar vi någon och säger, "den gör si och så och hen kommer ändå aldrig att ändras så därför säger jag inget".

Hur ska jag kunna bli bättre på något om ingen rådgiver mig? Och så trög som jag varit och är i mitt liv, så vill jag nog ha mer än en som ger mig råd, och gärna mer än en gång. Men det enda kravet jag har är att rådet ges mellan fyra ögon. Är det möjligt?

Rådgiver du din partner, dina vänner, arbetskamrater, obekanta och bekanta?

Goda gärningar idag:
- köper Aftonbladet åt chefen här hemma.
- smsar fina ord till en vän som behöver det.
- delar ut mitt cv till några som behöver det.

Tre sköna km i backe igen. Spring människa, spring.

Make a diffrence!

Kommentera

Publiceras ej