fridhemsplan vecka två

1kommentarer

Ny vecka, samma hemlösa människor på gatan. Idag får en kvinna en skagenröra pasta sallad och en festis med apelsin smak. Leende och tackande, stackars människor och jag ställer mig frågande var mina 60 000 kr i inbetalda skattepengar 2012 tagit vägen, skulle gärna öronmärka en del av dem till medmänniskor utan mat och tak.

Eller gör man som mor säger:
"är sugen på att ta hem en hemlös"!

Kallt inne i mitt rum, hur kallt ska det då vara ute? Cirkulerar runt torget och spånar på en lösning, så naiv som jag är, Ingen funnen ännu, förslag kära läsare?

"Även ett leende är en god gärning"

Så le mot varandra.

Make a diffrence

1 kommentarer

Kristoffer Grundström

26 Mar 2013 19:25

Skulle med glädje erbjuda tak över huvudet om man visste att personen gick att lita på. Dömmer inte alla, men om man är knarkare så har man oftast lärt sig konsten att manipulera de som bara vill dem väl bara för att kunna ta droger.

Kommentera

Publiceras ej