Varför göra gott?

1kommentarer

Ja, vad finns det för mening med att göra goda saker för andra?

Dagens goda handlingar:

- Hjälpte en på arbetsförmedlingen.
- Tankade en väns bil.
- Köpte mat åt en vän.
- Besökte en sjuk vän.
- Fixar CV åt en vän.
- Söker två jobb åt en annan vän.

6 stycken människor fick jag se leendet på idag. Det äkta leendet är värt alla pengar och all succé i världen.

En vän skrev fin poesi idag till mig:
"Varje gång något dåligt händer mig så blir jag glad att du är min flytväst som alltid håller mig flytande".

Det är orsaken till att man gör gott varje dag!

Länge leve goda naiva människor, då och då kommer guldkornen fram och det gör allt värt.

Älska ödet.

"Make a difference"

1 kommentarer

Kalvträskarn

10 Jan 2013 20:03

Du är en riktig "goding", Tobias! En sjuhelsikes kille, från Samba FF till evigheten! Kul att ta del av detta.

Kommentera

Publiceras ej