Hur mycket väger din våg av goda gärningar ?

0kommentarer

Dunder lunch och fem nya km (35 km kvar till månadens mål!)
 
You are my sweetest downfall
 
Läser i dagens DN om en massa död, i vanlig ordning. Sorligt och tragiskt, men samtidigt är döden en av de få saker som vi kan vara säkra på här i livet; att alla vi någonsin känt, tyckt om, älskat eller beundrat kommer en dag inte finnas här mer. Till och med min underbart söta farmor dog en dag. Frågan är inte om, utan hur, vi ska lämna livet
 
Dagens goda gärningar: 
Fyller i ansökan åt en vän, går och köper en annans favoritbröd för att han ska få bästa frukosten, lagar lunch åt densamme  och berömmer en annan för hans fina kvaliteer. Skjutsar en vän som ville stanna ute längre på dagens underbara middagsbjudning.
 
På väg hem från middagen säger min goda lilla vän:
- Att få vara med dig är som att mina drömmar går i uppfyllelse, försöker bara komma på ett sätt som jag kan betala tillbaka dig för allt du gett mig? Vad kan jag ge dig för att vi ska bli kvitt?
Jag svarade: - Det du gjorde nyss.
 
Dagen avslutas med att Inleda projektet på Vasaplan; 
Hittade en person att ge 100 kr till med ett villkor: att denne köper mat för pengarna. Personen såg förvånat på mig och svarade: - Är du säker att jag får dem bara så där? Vem är du?.
- Ingen speciell, svarade jag och gick.
 
Fortsättning följer...
 
Nu blir det analys av lördagens matcher innan sängen väntar.

Kommentera

Publiceras ej