Ge du, tar dem

0kommentarer

Jag vill gärna tro att om en ger och någon annan bara tar, så är det den som tar det är fel på, inte den som ger.

Hoppas det är fler som delar min tro.
Idag lagar jag frukost åt en vän, ägg är det bästa, hjälper en mamma med skola och ger ett hårt, men dyrbart råd till en god vän.
Ger ett barn godis och håller upp dörren åt tre människor.

Kramar två fina människor som jag inte kramat på länge. Saknar att krama min mor och far och frågar mig samtidigt, när var senaste gången du kramade din mamma eller pappa? Eller sa till din lillebror att du älskar honom för den han är?

Slutligen funderar jag på hur jag kan betala tillbaka den som gett mig syn och ben, för jag älskar att se och springa. Halvmilen idag gör att denna månads total är 61 km. Bara 59 km kvar tills de 12 milen är avklarade:).

Vad gör du idag?

"Make a dIfFeReNcE"

Kommentera

Publiceras ej