Maybe one day you'll understand why

0kommentarer

"Staring at the bottom of your glass
Hoping one day you'll make a dream last
But dreams come slow and they go so fast
You see her when you close your eyes
Maybe one day you'll understand why
Everything you touch, oh it dies"

Hur långt är du villig att gå för andra människor?

Hur mycket tid offrar du på att tänka på andras bästa?

Ger du folk chansen att ändras, eller inte?

Förlåter du?

Sover du gott? Drömmer du mardrömmar?

Vem definierar dig och vad du är?
Hörde en människa svara: "Såklart att andras åsikt om mig definierar vem jag är." Jag ställer mig frågan; tänker vi verkligen så?

Jag tycker inte att vi ska låta människor runt om oss definiera oss och vem vi är, vi har en fri vilja varje dag; att vara precis vem vi vill och handla hur vi vill, det är ju det som skiljer oss från havet, jorden och solen. De kan inte välja att storma, skördas eller lysa. De gör det dag ut och dag in, till vår förtjänst.

Varje dag är en ny chans till att definiera dig själv som en ny och vackrare människa. För i grund och botten är vi alla fria, underbara och ständigt föränderliga, människor. Se varje dag som en ny chans som aldrig kommer åter.

Vakna i morgon, lördag morgon, och gör en förändring, stor, liten eller mikroskopisk. Men gör den, dagen efter kan det vara för sent.

Fredagsgärningar:
Lånar ut bilen till en vän.
Hjälper en vän med att lämna in en bok på biblioteket.
Ringer mamma och berömmer henne för hennes duktiga insatser i skolan.
Ringer pappa och säger att jag saknar honom och vill att han ska komma hem.
Går med en vän till AF och hjälper honom där.
Ringer migrationsverket åt en vän.
Pratar med Bemanningsföretag åt en vän.
Skjutsar två nya studenter till en tenta.

Kommentera

Publiceras ej