Du har hjärtat på rätt plats

0kommentarer

 
 
 
 


säger Bert @ Vasaplan. Återkommer till honom och dagens gärningar, men fundera gärna över uttrycket "du har hjärtat på rätt plats"
Har inte alla hjärtat på rätt plats? Går det, rent fysiskt, att ha hjärtat på "fel" plats?
Naturvetenskap är nog mitt svagaste område, men jag tror det är omöjligt att ha hjärtat på fel plats.
Frågan är bara hur mycket skit folk ha fått gå igenom själva utan stöd från andra innan hjärtat hoppar ur sin ordinarie position?
Tänk själv, OM varje gång du varit arg/irriterad/fattig/ledsen/sjuk/besviken/trött/ så kommer någon och erbjuder stöd och hjälp. Första gången en människa erbjuder hjälp är människan ofta för stolt för att ta emot hjälpen, men ju fler gånger man blir tillfrågad desto närmare är det att man tackar ja till hjälpen man behöver. Bör det inte bli lättare att klara sig ur situationen med stöd? Medmänsklighet är att erbjuda hjälp, per definition.
Är vi medmänskliga eller vad händer i verkligheten?
Idag filmas  en av gärningarna:

1. Pengar ges till Bert på Vasaplan, med tillit som förhoppning i framtiden. (Se videon här: http://youtu.be/4xUPkrOn784)

2. Erbjuder en man skjuts hem, som såg ut att ha det tungt, han tackade snällt nej.

3. Respekterar en väns önskan om att göra något jag mår illa av, att inte få finnas där, med hjälp av mina drömmar om en ljusare framtid och vetskapen om att dennes hjärta är gott. 

Tar till ikväll nästan) halvmilrekordet på 24 min.

 

Till sist en tanke om vänskap:

- en vän låter dig gå före och ger dig företräde i vad han älskar och tycker om -

Vad gör du?

MaKe A dIfFeReNcE

Kommentera

Publiceras ej