Dagen präglas av en saknad, men valet är inte mitt

0kommentarer

Jobb på morgonen, 3 timmars lunchen tillbringas med att bjuda med två nöjda pojkar på en galen fredag i Fortet. Vuxna skulle tydligen fatta rummen lätt, personalen kategoriserar mig inte som vuxen för jag kunde inte lista ut ett rum! Tur att barnen är smarta, tron på en ljus framtid ökar.

Mer goda gärningar:
- träffar två killar som jag inte ens känner via namn och erbjuder min hjälp med vadsomhelst de behöver hjälp med.
- lånar pengar av en vän för att ge en annan vän belöning.
- berömmer en mamma för hennes fina behandling av ett barn.
- skänker en tanke till människorna som lider i västafrika.
- erbjuder skjuts till en random snubbe.
- delar på de sista 40 kr för denna månad (var tog lönen vägen?) med en god vän, mini morötter är det som gäller.
- matar en vän med godaste advokadon.

6 nya km och 10 nya simlängder. Gör jag sex km på lördag är veckans tre mil klara.

Poesi
livet är orättvist, tårar rinner
du får vad du förtjänar medan tiden försvinner
lev som du vore en fämling här
lever du så, lever du förevigt där
önskar att du ville lyssna
för känslor har svårt att tystna
dra lärdom från de du älskar mest
öppna dina ögon, livet är ett test
ett test där du mer än allt vill lyckas
sanningen är numera då lögner utsmyckas
alla föds och dör, ingen hittills vänder åter
freden har svaren, var ärlig så blir du förlåten

Vad gör du idag?

"MaKe A dIfErEnCe"

Kommentera

Publiceras ej