visst är det tanken som räknas?

0kommentarer

Handlar med hjärtat utan att tänka ibland, men om intentionen är god gör det mig inget, eller det gör mig mindre i alla fall. Tack och lov har vi människor fått en hjärna till skänks som vi bör använda, men som sagt om tanken är god, bör vi väl bedömas efter det?
Då jag var liten brukade jag baka chokladbollar, eller egentligen blev det en enda gigantisk chokladboll, som jag sedan brukade äta upp, tills det halva kvar och lämna den halvan till pappa och meddela att det fanns nybakat i kylen, till saken hör till att pappa inte ens åt chokladbollar. Men som han uttryckte det så klokt, " det är tanken som räknas min son". En annan gång skulle jag diska ett gäng godisskopor (visst heter de så?) åt en vän som jobbade i en godisbutik och fyllde diskmaskinen i deras hus full med diskmedel (hade aldrig använt maskin förr) vilket resulterade i ett kök fyllt av en meter skum och stora fukt skador. Samtidigt som jag uttryckte orden "förlåt mig..." sa mamman i familjen åter, "det är tanken som räknas. I dagarna gjorde jag något liknande igen och minns tröstande tillbaka på dagarna som ung och hoppas innerligt att det är just tanken som räknas. Man växer nog aldrig ifrån sin personlighet, och en stor del av mig är glad över detta, för jag vill aldrig tappa bort den där lilla oskyldiga tanken som, någonstans inne i själen får, räknas, mer eller mindre.

my resolve drives me on

Make a change.

Kommentera

Publiceras ej