"In our hearts there is a hopeful song we barely understand. "

0kommentarer

But trying is the way to go.

Vissa dagar står jag med fullt hjärta, utan förklaring. Med glädje och hopp, utan förklaring.

På väg hem från jobbet ser jag en pappa träna sin dotter och drömmer mig bort i en avlägsen framtid och hoppas jag får uppleva samma sak.

Håller du om dina nära och kära då och då, när var senast du kramade din mamma, ger du utan att ta, ger du råd och tid åt en ensam vän som behöver det då det behövs? Frågar du ?

Goda handlingar genomförs undan publik och utan cred. Dag som natt. Det kallas kärlek. Slå upp ordet kärlek, uppoffring följdförklaras på alla språk. Våga offra något för någon annan, du kommer aldrig gå förlorande ur livet.

Drömmer du fortfarande mardrömmar?
Då vardagen är fylld av mörka stunder fyllda av rädsla, se hoppet som solen. Hitta glädje i det du gör och det du har framför dig. För du är allt någon har. Och du duger som du är. Just the way you are.

Ibland är jag är inte längre rädd, trots att det vi kan känna rädsla. Hopp och tro räcker längre än man tror.

Pratade med en vän om vägar i livet igår, han sa något i stil med:
" Mål är lätta att sätta upp och sträva mot. Det är vägen vi vandrar som är svår och snäv. "
"Vill du h råd, frågade jag?"
Han svarade: "Vägen dit är snäv och svår och att acceptera och ta den är allt jag kan göra. Ibland går jag vilse. Påminn mig bara. Sluta aldrig påminna mig." Kloka ord från en klok man.

Tog semester torsdag och och fredag för att åka till norr och agera barnvakt åt Figureido så hans mamma och pappa får lite egen tid. Ska bli underbart !

Mirakel kan ske om du bara ser dem, med öppna ögon. Med klara öppna ögon mot morgondagen. Solen stiger i morgon också.

Goda gärningar en onsdag som denna:
Bjuder kollegorna på lunch.
Samhällslektion med mamma.
Ringer en ensam vän och låter honom veta att han inte är ensam
Pratar med mormor om blommor och det vackra vädret ute på verandan.
Gör ett gäng myndighetskontakter åt människor runt om i världen, vet du om italienska pensionärer har rätt att flytta till Sverige?

Avrundar dagen med en självbiografi av klass och härliga intervaller.

Vad gör du för att göra skillnad?

You are my sweetest downfall.

Kommentera

Publiceras ej