hemlös i snön

0kommentarer

Det gör ont i mig att se hemlösa på gatan. Hur känns det för dig?

Reflektera gärna över hur man kan lösa problemet med hemlöshet och skicka mig ett PM. Genomsnitt svensken äter ute för 500 kr i månaden, undrar hur genomsnittet ser ut med mat till hemlösa.
Jag uppmanar alla att köpa en bit mat till den hemlöse en gång i ditt liv, med fördel samma mat som du själv äter ute.

Fridhemsplansprojektet började idag. Finns ett antal tiggare utanför T-banan som fryser och är hungriga. Ska försöka sträva efter att i alla fall bjuda på mat en gång i veckan.

Dagens konversation:
- "Hej, är du hungrig?, frågar jag"
- "Ja, svarar han"
- Pannini med kalkon, blir det bra?, undrar jag"
- "Det blir underbart, fina man. Tack, svarar han."

Ge hemlösa mat? Men det är ju inte möjligt från där du bor? Bjud då mamma på en present. Eller en sjuk vän eller någon annan som du vet har det tufft ekonomiskt.

Är det fortfarande för jobbigt?
Le då till någon, önska någon en bra dag.
Still hurting?
Skicka ett sms till din bästa vän och beröm den för något.
Så långt kan vi väl deala?

Kan en människa göra skillnad? Det beror på människan. Allt du gör, får en vacker dag positiva eller negativa konsekvenser. Allt. Glöm inte det.

Love for someone never goes to waste
Försöker du aldrig får du aldrig veta.
Lights will guide you, if you have it in your heart

Var generös. Inget mer, inget mindre.

Kommentera

Publiceras ej