Running days

0kommentarer

"MaKe A dIfErEnCe"

Går tiden fort? Har dagen flugit förbi, helgen och veckan likaså? Kommer du dö en dag? Saknar vi människor syfte men en plastpåse har det? Vem bestämmer syftet? Vad säger historien?

Passa på att göra skillnad, var inte som andra. Våga stå ut på ett positivt sätt. Tänk efter och hitta ett syfte med livet. Sätt upp små målsättningar. Le mer mot alla i allmänhet, respektera kvinnor för de är den finaste skapelsen här på jorden, var snäll mot din familj, var inte arg i onödan, lyssna på människor (särskilt såna som du aldrig lyssnat på förr) och framförallt var ärlig. Ge mer än du tar. Förlåt och förlåt återigen, för ingen är perfekt.

Dagen tillbringades i ett samhälle utanför stan med en ung man och hans mamma. Satt med dem och lyssnade vad de hade på hjärtat, tvivlar på att någon lyssnar på dem annars. Han flyttade in i sin lägenhet 2009 och detta är första besöket han får utom sin mor. Inse glädje när han bryggde kaffe? På tal om kaffe lärde de mig ett nytt uttryck; Texas Kaffe, ska tydligen vara starkaste sorten. Två mått per kopp, levde länge och väl på den koppen :).

Tillbaka till stan och in i gymmet, 8,5 km idag, fortfarande sjuk. Simmade 12 längder efter, börjar lära mig crawla, helt underbart! Satte sedan några gubbar på plats i bastun, de gav sig efter 15 min.

Kvällen träffade jag fem unga mån som kom från olika städer i södra Sverige för att prata med folk. De var på väg till Kiruna, men ska stanna här i några dagar. Frågade om jag kunde hjälpa med något, men de önskade inte något. Övertalade dem att jag bjuder på frukost med dem i morgon bitti. Statoil besöks tidigt då jag missade att handla ikväll. Frukost med tuppen, 07.30. Älska livet!

Avslutar kvällen med att rätta två läraruppsatser till högskolestudenter, det är underbart att vara snabblärd och snabbläsare! Sängen väntar efter en stunds tittande på youtube.

Kortet idag från vacker solnedgång mitt på dagen. Vad gjorde du idag för att göra jorden till en bättre plats?



"MaKe A dIfErEnCe"


Kommentera

Publiceras ej