God fortsättning önskar Bert på Vasaplan

2kommentarer

Natten tillbringades i pärm och åter pärm. 04.30 stod klockan på då jag ställde alarmet i morse på 07.30. Tre sköna, men korta, timmars sömn.
Jobb mellan 09-11 sen en halvmil på löpbandet (28 min idag, ska under 25 då veckan är slut) och 20 min i bastun!
Sen så åkte jag förbi kommunens kontor för att lämna in de redovisade pärmarna. Efter det lunch på indisk restaurang, själv. Såg en dokumentär om palestinier på Al Jazeera som var riktigt bra. Efter detta gick jag mätt och belåten till 7/11 för att köpa en kopp kaffe, såg en man i en busskur på vägen som såg ut att frysa extra mycket. Han satt på en påse och något annat för att hålla värmen, hans skägg var lite vitt av kylan. Jag gick ini 7/11 oxh köpte två smörgåsar för att ge honom, men jag visste inte hur jag skulle börja vår konversation. Jag satte mig nära honom och låtsades vänta på en buss varpå han säger, "men hej, är du inte rädd för att sitta bredvid mig"?
Jag sa: Nej, varför ?
Han skrattade högt och jag presenterade mig och han sig och sträckte fram handen.
Han tog tag i min hand och höll fast under all tid vi pratade. Jag sa att jag kom för att lämna två smörgåsar till honom. Han sa: Varför? Jag ändrade mig snabbt och sa att jag köpt för mycket mat och det blev över. Då tog han emot dem.
Han skrek "tack fina människa" då jag gick därifrån och önskade trevlig fortsättning, jag önskade desamma och lovade komma så ofta jag kunde med mat till Vasaplan.

Mera jobb väntar.


Vad gör du idag?

"MaKe A dIfFeReNcE"

2 kommentarer

Eirur

14 Jan 2013 19:16

magiskt

Erica

17 Jan 2013 22:20

Den hunden gillade sin husse!

Kommentera

Publiceras ej