planera inte morgondagen, gör det bästa av vad du får

0kommentarer

Hur ofta har du planerat något och det hela blev inte som du planerat? Har du någon gång funderat på varför? Jag funderade bra länge idag, då något inte gick som jag planerat, vad beror det på. Livet händer, det går inte att planera, bara att göra det bästa av det man får.

En av de vännerna jag träffade igår sa en sak, från ingenstans, som fick mig att tänka till ordentligt igår natt.
"Han och hon är så fina människor, de har gett mig så mycket som medmänniska och de förtjänar det bästa i livet."

Råkade snubbla över ett citat idag som påminde mig om detta:

"De vackraste människor är de som pratar bra om dig då du inte finns i närheten".

Så sant.

Idag ringer jag runt och frågar människor nära mig om de vill ha hjälp med något.
Fyller på en väns mobil.
Ringer och peppar en vän som behöver och förtjänar det.
Hjälper en vän inför en redovisning.


Våga förändra dig själv.

Make a diffrence.

Kommentera

Publiceras ej